Kursus Kahwin di Sekitar Shah Alam

Anda duduk atau bekerja di sekitar Shah Alam? Jom ke kursus pra-perkahwinan anjuran pihak JAIS.

Negeri: Selangor
Kawasan: Shah Alam
Nama Pusat Kursus Kahwin: JAIS (Jabatan Agama Islam Selangor)
Alamat: Dewan Kuliah Pusat Pembangunan Kekeluargaan Islam, Aras G, Bangunan Sultan Idris Shah, No. 2 Persiaran Masjid, Seksyen 5 Bukit SUK. 40676. Shah Alam. Selangor.
Laman Web: Klik Sini
No. Fon: 03-55143613 / 03-55143612 (Ustazah Yuhaniz Bt Mohd Yusop)

Peta ke Lokasi:


View Larger Map

173 Responses to “ “Kursus Kahwin di Sekitar Shah Alam”

  1. Roshamidi bin Abdul Rahim says:

    Boleh saya tahu :

    1- Berapa yuran untuk menyertai kursus kahwin ini?
    2- Kursus ini diadakan dari jam berapa ke jam berapa?

  2. wanabe says:

    25hb kursus ad x?
    coz 25 hb 2 krismas day,cti umum…..
    hrp2 ad…

    • Wanabe,

      Pada kebiasaannya memang tiada kursus pra-perkahwinan akan dijalankan pada Cuti Umum.

      Tapi anda boleh confirm semula dengan Puan Ruzita di talian 03-55143470 atau 03-55143479. Dia merupakan pihak urusetia untuk kursus kahwin ini.

      • fakrul izwan says:

        nAssalam . . . .sye nk tnye. . Mcm mne klau ic islam saye belum siap lgi. .mcm mane saye nak ambil krursus kwen ni

  3. Siti Mardhiah says:

    assalammualaikum..

    cuma nak dapatkan kepastian, adakah jumlah bayaran sebanyak RM80.00 adalah tetap atau berubah-rubah? dan pertanyaan lain, adakah kursus kahwin ini dijalankan hampir setiap minggu pada setiap sabtu dan ahad? dan mahukan tentatif program untuk kursus kahwin ini….

    • Waalaikumsalam saudari Siti,

      Ya, yurannya adalah tetap RM80, sekali dengan makan-minum dan bahan-bahan kursus.

      Kursus kahwin ini dilakukan pada setiap hujung minggu kecuali jika hari hujung minggu tersebut jatuh pada Hari Cuti Umum.

      Dari segi tentatif program, saudari boleh hubungi Ustaz Jamian di talian 03-55143470 atau 03-55143479.

  4. anna says:

    assalamualaikum….

    sekiranya ingin mengikuti kursus ini adakah ianye pergi terus atau harus mengisi borang terlebih dahulu?

  5. Mohd Fahkery says:

    Assalamualaikum,untuk pergi kursus kahwin kena info dekat no yg tertera ni dulu ke?

    Pergi kursus berseorangan ataupun berpasangan?

  6. yusof says:

    Assalamualaikum, sy bekerja pada hari sabtu separuh hari.bole ke sy masuk kursus lewat pada hari tersebut. terima kasih

    • En. Yusof,

      Pada kebiasaanya, kursus yang dijalankan pada hari Sabtu akan di buat pada sebelah petang. Jadi, rasanya memang tiada masalah buat encik untuk hadirinya.

      Untuk maklumat lanjut, encik boleh terus hubungi nombor telefon yang telah dinyatakan di atas.

  7. muhamad says:

    assalamualaikum..sy bkerja d seremban,bolehkah saya tempah untuk mengikuti kursus ini di sana ?

  8. norazura says:

    assalammualaikum..

    boleh kah saya dapatkan jadual kursus kahwin bagi 2011..

    • Waalaikumsalam saudari Azura,

      Pada kebiasaannya kursus kahwin memang ada dianjurkan pada setiap hujung minggu hari Sabtu dan Ahad.

      Cik boleh terus hubungi nombor yang telah tertera di atas untuk buat tempahan pada bila-bila masa.

  9. Rashdan says:

    Salam,

    Kalau ambil kursus kahwin di Jais Shah Alam Seksyen 5 ni, mcm mane jadual kelas dia?

    Maksudnye, Sabtu and Ahad dari pukul brape sampai brape?

    Terima Kasih

  10. ewa says:

    salam…
    boleh tak sy tahu bayaran yg dikenakn
    pd setiap orang..

  11. Cik Ewa,

    Owh, takpe kalau dah booking tapi tak dapat datang. Sebab kalau booking pun tak perlu bayar apa-apa.

    Cuma nye kalau nak cancel nanti, minta tolong Cik Ewa inform la ye pihak urusetia kursus.

  12. melur says:

    salam..saya nk tnya, cuti umum tu termasuk pada miggu pertama n ke tiga pada setiap bulan ker?

    terima kasih.

  13. siti says:

    salam..nak booking camne yer..kne call ke..bulanmarch punye jadual kursus bile ye..tq..=)

  14. sunita says:

    salam,saya nak kursus bln 3 nie?tpi saya tgk dh pnh…mcm mne ye??lagi satu,masa kursus mula pkl brpe,sbb hari sbtu saya hbs kje pkl 1 ptg.

  15. angah says:

    assalamualaikum…
    sy nk tnya, ada x kursus untuk hari biasa (hari bekerja)? kerana saya agak sibuk pada hari minggu…

  16. qareem says:

    salam..
    ada x jadual kursus bagi hari bekerja.. hasri sabtu dan ahad adalah hari sy bekerja.

    mekasih :)

  17. ismail says:

    salam.

    saya nak bertanye. ada tak mane2 pusat yg buat kursus selain sabtu dan ahad?

    kerana saya part time class sabtu dan ahad. hari isnin-jmaat saya free

    wassalam

  18. nurul ain says:

    salam..sy nak tnye,adkah krsus khwin ini diadakn stp bln,dan pd thn ini bln brapa yg msih ksong

    • Ya, setiap bulan ada dan setiap minggu ada. Tapi bergantung kepada bilangan peserta yang confirm ingin hadir. Boleh terus telefon nombor yang tertera untuk membuat tempahan dan maklumat lanjut.

  19. DD says:

    jika hendak berkahwin adakah mesti mempunyai sijilkursus ini?sekiranya tidak mempunyai sijil ini apa yg berlaku?

  20. sagatron says:

    kalau untuk kursus kahwin bln 4, cmne nk daftar ek??still available??dan bpe rm??lg 1, dgr cte kursus kahwin nk jd dr 2 hari kpd seminggu, benarkah begitu?

    • Boleh terus hubungi nombor telefon dan nama urusetia yang telah saya nyatakan di atas (di awal blog post ini).

      Masih ada lagi, tapi kene cepat booking. Yuran hanya RM80.

      Kursus kahwin dijalankan selama 2 hari sahaja buat masa ini.

  21. rozali says:

    kalau saya nak nikah kat perak…….
    tetapi nak ambil kursus kat shah alam tiada apa-apa masalah kan?

    • Ya betul tu saudara Rozali.

      Tiada masalah, memang boleh ambil kursus pra-perkahwinan di negeri berlainan daripada tempat yang ingin kita jalankan majlis akad nikah nanti.

  22. rozali says:

    asalammualaikum..
    ustaz..
    berapa lamakah tempoh sijil khusus khawin ini sah diguna pakai..

    • Waalaikumsalam,

      Sy sebenarnya bukanlah seorang Ustaz..hehe, sy Encik Khairul, pengurus laman blog ini.

      Ok, untuk sijil kursus kahwin tu, memang sah digunakan sampai bila-bila.

  23. adila says:

    assalamualaikum,

    saya adila, saya ingin bertanya mcm maner kalau saya nk pg kursus kawen..aper yg perlu saya buat? adakah saya perlu mengisi apa2 borang atau mendaftar beberapa hari sebelum..atau terus pergi pg hari yg sy hendak berkursus?

    • Waalaikumsalam cik Adila.

      Untuk menyertai kursus perkahwinan ini, cik hanya perlu menempah untuk sertainya melalui telefon di nombor yang telah tertera di atas. Itu sahaja.

      Kemudian, pihak urusetia akan memberitahu cik prosedur yang seterusnya.

  24. Nurul says:

    Salam

    saya pernah mengambil kursus perkahwinan semasa belajar di Uitm (perlis). tapi masalah nya sijil tu dah hilang. ada x cara saya boleh dapatkan salinan sijil atau saya perlu mengikuti kursus sekali lagi?

    • Salam Cik Nurul,

      Cik Nurul dinasihat menghubungi pihak urusetia yang menguruskan kursus pra-perkahwinan Cik Nurul tu, dan minta sijil yang baru dariapda mereka.

      Atau nak lebih senang, memang lebih baik Cik Nurul boleh just sertai sahaja kursus pra-perkahwinan semula yang baru. Boleh ‘refresh’ ilmu disamping itu dan tambah-tambah ilmu lagi ;-)

  25. anith says:

    brapa hari kursus kahwin ni dijalankan?

  26. Nik says:

    boleh walk-in x??

  27. fara says:

    sy nk tnye..tak smstinye dah nk kawin baru pegi kan…i bole ambil hnye nk dpt certificate tu kan n then kursus mesti sabtu ahad direct?

    • Ya betul tu cik Fara. Cik boleh sertai Kursus Pra-perkahwinan ni pada bila-bila masa sahaja. Tak semestinya ketika ingin berkahwin.

      Bila dah sertai dan dah ada cert., boleh simpan cert. tu sampai ingin berkahwin kelak. Cert. tu memang valid whole life.

      Betul, kursus diadakan pada hari Sabtu dan Ahad direct.

      • puteri edora says:

        assalamualaikum..

        sy nk tye..krusus kawin nie dalam negeri ke sluruh malaysia..sbb ade tmpt hye negeri sahaja..
        klu bole sy nk yng sluruh malaysia..

        • Waalaikumsalam Puteri, kursus kahwin ni diadakan mengikut setiap kawasan dalam sesuatu negeri.

          Puteri boleh pergi mana-mana pusat kursus kahwin yang ada di negeri tempat tinggal Puteri. Lagi mudah begitu kan :-)

          Puteri tinggal di negeri mana ye?

  28. puteri edora says:

    x..mksud sy..ade mmber2 yng ckp contoh: klu die orng selangor n ambk kursus kawin kt selangor ia hnye sah untuk kawin ngn orng dlm selngor je..nk kawin ngn luar daerah selngor da xle..2 yng sy tye 2..nie iktiraf untuk semua ke?? knpe sy col xde yng angkat erk??

  29. ajie says:

    saya ada tanya Pejabat Agama Islam Petaling dan Klang, tempoh kursus berbeza.. Di Pej. Agama Islam Petaling . dari jam 7.30pg hingga 6ptg pada hari sabtu dan 8 pg hingga 3ptg pd hari ahad manakala Pej Agama Islam Klang bermula pada 7.45 pg hingga 6 ptg pada hari sabtu dan 8pg hingga 6 ptg hari ahad…..
    bukankah sepatutnya 1 1/2 hari shj, iaitu bermula tgh hari pada sabtu dan satu hari pada ahad????

  30. wani says:

    Assalamualaikum…berapa hari kursus kahwin ni ye? dan ada expired date ke untuk sijil tu? terima kasih….

  31. amieyra says:

    salam…sy nk tnye ade lg x kursus kawen tok bln 7??btol ke kusus ni da jd seminggu??n brape bayaran nye?cm ne nk booking??

  32. sue says:

    bulan puasa kursus kahwin ni diadakan sperti biasa ke…

  33. Akillah Sabli says:

    salam,macam mane kalau warga asing yang nk jalani kursus..? and kirenye setiap sesi kursus yang lengkap kne hdirkan diri sabtu dan ahad la ye? 2 hari?

  34. umira says:

    salam.
    sy nk tanya,
    kursus tue bpa hari.
    sbb ad yg ckp 3 hri.
    ad yg ckp 2 hari.
    ke sabtu petang hingga ahad pentang.
    sbb sy kerja sabtu..

    terima kasih.

  35. Cik Zila says:

    Assalammualaikum…

    En.Khairul,Nak tanya…kalau kita dah ambil kursus..boleh ambil untuk kali kedua ker?

  36. ayudyla says:

    salam.. saye nak tnye la if sye nk amek kursus umow bape bole pegi ye??? now sye 17 tahon if sye nak amek kursus awal boleh x??? saye nak ambik dlm bulan 9.2011

    • Salam, bagi saya umur 17 tahun terlalu muda sangat nak pergi kursus kahwin.

      Tak perlu fikirkan lagi. Boleh tunggu ketika ingin berkahwin kelak.

      Boleh tu boleh, memang tiada masalah kalau nak pergi juga.

  37. jep says:

    Salam..untuk kursus di shah alam nie ad x sebarang soalan atau temuduga?

  38. raffmyza says:

    bakal suami saya sebelum berkenalan dengan saya telah pun menghadiri kursus nikah bersama teman wanita yang terdahulu.. jadi apabila saya dan pasangan ingin bernikah beliau ingin mengunakan sijil kursus nikah yang beliau telah perolehi..tetapi sijil itu ada di simpanan bekas teman wanita yang dulu.. beliau telah pergi ke pusat yang telah beliau jalani kursus nikah itu tetapi telah ditutup.. jadi bagaimana dan dimanakah bakal suami saya perlu menyemak nama beliau dan mendapatkan salinan sijil tersebut..

  39. fatin says:

    assalamualaikum…saya nak ambil kursus kahwin dalam masa terdekat ni..macamana saya nak booking??…dan kursus ni dibuat di mana??…

  40. Hairi Husin says:

    assalamualaikum….

    en. khairul, kursus perkahwinan untuk bulan disember di kawasan Shah Alam, bila tarikh nye dan kalau nak mendaftar di mana? harap dapat senarai tarikh dari en. khairul. lokasi kursus akan diadakan di mana?

    sekian.

  41. dila says:

    salam saya nak tanyer.. saya dok di sekitar shah alam seksyen 24… saya nak buat kursus kahwin bersama akak saya sekitar bulan disember 2011.. tapi saya tidak tahu prosedur yang harus saya lakukan sebelum mengikuti kursus kahwin tersebut.. boleh kah encik terangkan kepada saya .. apa yang harus saya lakukan untuk mengikuti kursus ini.. berapa hari kursus ini dijalankan.. dan berapa yang perlu bayar untuk buat kursus ini… kerjasama encik amat saya harap an.. terima kasih

  42. sakina says:

    1)Saya asal Sabah…boleh ke saya buat kursus kahwin di area shah alam ni? sebab saya sekarang stay di shah alam…

    2)Perlu ke saya register kat Jais sebelum saya terus online register atau call booking untuk kursus??

  43. Nur Atifah says:

    Salam,

    Saya nak taye,17Dec nie ada tak kursus kahwin?..
    di mana ye slalu di adakan kursus kahwin?

  44. cik nieyna says:

    salam..kursus kahwin dkt shah alam msih di buka lagi x?..macam mana saya nk ikut serta kursus kahwin ini..?

  45. Norsahira says:

    Asslammualaikum…
    sy ingin brtnye masih ad kekosongn krusus khwin pda bulan januari 2012 nie…???

  46. finaz says:

    as salam..
    Nk tnye dlm bln 2 nie still ade kekosongan lg x kt area shah alam??

  47. Anis says:

    salam. jika sy asal dr perak dan bekerja di shah alam.pasangan dr melaka. dan akan nikah di perak, boleh ambil kursus di shah alam?

  48. faizal says:

    Salam.

    Nk tanya..Sijil kursus trus dpt slepas tamat kursus ke?

  49. daneal says:

    assalamualaikum..
    sy ingin tanya di mana lokasi yang berhampiran seksyen 26 shah alam untuk menyertai kursus perkahwinan untuk bulan februari?..

  50. Eya says:

    Sy nk thu dimane ad kursus khawin ada kiamulai.. Sy dgr2 di shsh alam.. Adakah disini twmpatnye? Dan ad lg kew di tmpt laen

  51. Nur Eriana says:

    salam admin…nak tanya..mcm mane nak buat pendaftran?

  52. Umairah says:

    Assalammualaikum,
    saya difahamkan kurus pra perkahwinan boleh dilakukan berdekatan kita tinggal/kerja tetapi temu duga hanya boleh dibuat di negeri asal..betul ke..?

    terima kasih..

    • Waalaikumsalam, tiada sebarang temuduga sebenarnya yang perlu dilalui oleh mana-mana pasangan yang bakal berkahwin. Hanya kursus perlu dijalankan, itu sahaja.

  53. eika says:

    saya da fax borang pemohonan,apakah saya akan dapat apa-apa info selepas m’fax kan borang itu?atau saya terus saja mhadiri kursus bkenaan pada tarikh yg saya pilih?

  54. Nurfairus says:

    Assalammualaikum…

    saya ingin bertanya, jikalau saya sudah pernah berkahwin dan ingin berkahwin buat kali kedua adakah saya perlu mengambil kursus pra perkahwinan ini sekali lagi??

  55. adiela says:

    saya nak menyertai kursus pada 26 dan 27hb.5.2012..boleh saya tempah sekarang tuk dua org?

  56. mohd helmi bin abdullah. says:

    encik,sy saudara baru dan akan berkhawin dlm tahun ini,masalahnya boleh ta ambil khusus perkawinan sedangkan mycard sy yang baru dah 5 bulan ta siap2 lg…skg sy masih guna mycard lama sy yg mana bkn nama islam sy….

  57. khairul says:

    Salam,
    Saya ingin brtnya,brapa yuran kursus terkini di negeri selangor 2012,rm80 utk seorang?jumlah keseluruhan utk lelaki & wanita.terima kasih.

  58. ayu says:

    salam .sekira tidak dpt menghadiri kursus pada ari sabtu n ahad kerana faktor kerja yg tdk mengizinkan,adakah kursus yg dijalankan 1 bab selama 3jam dlm sehari?minta respon

  59. Asby says:

    Saya dan pasangan ingin menghadiri kursus pra-perkahwinan pada 7 Julai 2012. ada kekosongan tak?

  60. nadzrin says:

    assalammualaikum..bulan puasa ni ada buat ke kursus ni?

  61. nadzrin says:

    bleh tak selendang saja atau wajib pakai tudung untuk kaum hawa??

  62. amira says:

    askum ….

    sebelum pergi kursus kahwin kena isi borang dahulu ke?

  63. kakak says:

    salam bolehkah kawan saya menghadiri kursus kahwin tetapi mErupakan warga asing

  64. mohd hafiz says:

    salam..mggu ni 1&2 september 2012 ada kursus x?
    saya n pasangan bercadang utk kursus mggu ni

  65. amirul iqbal says:

    salam.sya blom mndaftar,jika saya hadir pada 22/9/2012 DAN 23/9/2012 untuk mendaftar dan trus ke kursus pda hri ya sma adkh d trima..harap mklum blas..jika d trima,sya akn hdir pada sbtu dan ahad ini..wassalam

  66. leyna says:

    sy nk tnye ye,ni dr pihak kawan sy,die suda berkahwin setahun tp belom menjalani kursus perkahwinan,mcm mne ye,die msih boleh pergi ke?die akan dikenakan denda atau macam mane ye?

  67. idang says:

    saya nak boking untuk 2 orang pada 6,7 0kt 2012,..bleh ke???

  68. mohd rafiudin bin abdul rahman says:

    salam en..sy da pnh ambik kursus prkahwinan dulu masa taun 2008 di terengganu..tp sijil sy dh hilang..adakah sy kne ambil kursus lagi?

  69. SUMIEY says:

    assalammualaikum..
    sya nak tanya masa pendaftaran untuk kursus kahwin
    ble di buat pda hari ahad?

  70. SUMIEY says:

    1.Ble tak saya membuat tempahan untuk kursus tersebut dengan membuat panggilan telefon tanpa mengisi borang?

    2.saya akan membuat bayaran untuk yuran yang di kenakan pada tarikh kursus yng dipilih.

    3. ada tak kekosongan bagi kursus pada 13/10/2012 & 14/10/2012 ?

  71. bee says:

    assalamualaikum ustaz….

    tumpang tya.kursus utk 3&4 hb 11 ni ada kosong lg x?..
    terima ksih..

  72. muhaymin says:

    salam,boleh saya tahu jadual untuk kursus perkahwinan bulan november 2012?.terima kasih..

  73. Nur says:

    assalammualaikum, saya nak tanya ada tak lagi kekosongan untuk tarikh 3 & 4 nov 2012 di masjid negara kuala lumpur untuk dua orang ?

  74. eira shah says:

    assalamualaikum..

    saye nak tanya…masa pendaftaran kursus kahwin ni pukul brape..
    sebab sabtu saye kerja half day… terima kasih..

  75. nur amiera edora & azuwan azlan says:

    salam saya dah buat booking pada 3 november tapi pihak tuan telah memberi saya pada tarikh baru iaitu 24 dan 25 november 2012. Pemabayaran diberitahu agar bayar semasa kursus berlangsung nanti. Harap pihak tuan telah semak supaya nama saya dan pasanagn ada pada tairkh tersebut. teriam aksih di atas bantuan tuan.

  76. assalamualikum wr.wb.
    saya warga indonesia yang igin mengikuti kursus pra nikah. apakah boleh…? kami ada 4 orang. mohon informasi nya. trimakasih.
    wasalamualaikum.

  77. mad says:

    asalam tuan nak tanya sijil pra perkawinan tu sekali pakai aje ker?
    contoh duda atau janda yang nk bernikah..teme kasih

  78. zuri zulhana says:

    salam.. nk tnye boleh kew booking tmpat n tarikh dulu??

  79. sahira says:

    assalammualaikum..
    saye nak tanye saye berusia 20 tahun dan pasangan 25 tahun…
    saye masih belajar lagi dan pasangan saye berkerja sampai hari sabtu dan pada hari sabtu pasangan saye kerja sampai pukul 5 ptg…
    boleh pergi lagi ke kursus kawin ni???
    atau perlu ke ambil cuti????

  80. Umie says:

    saya nak Tanya khusus Bulan 2013 Ada kosong x

  81. zura says:

    salam, mohon untuk bertanya, masih adakah kekosongan untuk 29& 30 hb 12 2012 ni untuk 2 org?

  82. najiha meru says:

    Salam , saya nak tye , umur sya 17 dan telah pn brtunang 3 bulan .sya ikat 2 thun , sya ingn ambil khusus khawin awal pada jangka yg ditetap perkhawinan sya ,.adakah boleh sya ambik khusus kawen awal ?

  83. tini says:

    Assalamualaikum….
    sy tini, sy nk tanya mcam mana proses sekira berkahwin dgn warga luar,
    bakal suami sy arab, pertengahan bulan 2, dtg malaysia utk berkahwin, kami merancang utk akak nikah saja, tapi masalah nye sy x buat sebarang persediaan, 1] kursus kahwin sebelah pihak lelaki kena ke, memandang dia org
    luar? 2] apa dukomen dia perlu ada sekira nye berkahwin dgn sy boleh terangkan dgn lbih lnjut lagi,

  84. muhammad says:

    Saya nak buat kursus kahwin lepas raya cina…….macam mana nak daftar?

  85. SITI ROHANI BINTI HUSNI says:

    salam,,,

    Sy nk daftar kursus kawen cmne ye

  86. wawa says:

    assalamualaikum…. saya mahu bertanya. saya bekerja isnin hingga sbtu.hanya ahad sahaja saya cuti… apakah cara yang boleh saya lakukan untuk ambil kursus ni complete saya hadir 2sesi kursus kahwin?
    boleh ke ambil hari ahad dua kali, brmakna 2 minggu ambil pada ahad sahaja??????

  87. ain says:

    kursus ini masih diadakan?? harga masih lagi rm80.00??

  88. Nita says:

    Salam…..kursus kawen ni masih Rm 80.00 ke…sbb mmbe sy bg thu last
    Rm 80.00 smpai bulan may ni je…..start jun da jd Rm 300 serta kursus selama
    seminggu…btl ke…boley email x dgn sy…… Niranita_91@yahoo.com
    thanks….

  89. emy says:

    BULAN 6 NI MASIH BYK KEKOSONGAN KE???N HRGA NYA ADALAH TETAP???X ADA PERUBAHAN HARGA KE DALAM TAHUN NI…

  90. kaer says:

    Salam… mcm mana nak check utk kekosongan tempat berkursus dan bagaimana ttg ujian kefahaman tue..?

  91. ira says:

    salam ,kalau nk bt kursus kahwin 6&7 ni boleh x. ade kekosogan x..

  92. jijah jay says:

    salam encik. klau bulan puasa harga masih samakah?mmndgkn tiada mknn yg disediakan. .

    dan wujud kah harga untuk pelajar?sbb ada kawan bgtahu sesetgh kursus khwin ada potongn harga untuk pelajar?

    terima ksih didahulukan

  93. faiqah says:

    Salam ..mcm mne ye sye nak tahu tntg kursus perkahwinan ni…?
    Saya msh ragu2… tntg yurn..mase…
    Trima kasih..

  94. assalam.. benarkan saya untuk buat promosi fotografi perkahwinan disini…
    saya menyediakan pelbagai jenis package wedding photography yang boleh match dengan anda punya budget bermula dari 600 ringit sahaja sehingga ke package yang meletup. sila hubungi terus saya 011 290 45 734 utk dapatkan details atau terus ke blok saya http://aslashm.tumblr.com/ . tq harap dapat rezeki disini.

  95. intan says:

    salam..encik/puan..mcm ne saya nk booking tuk hadir ke kursus kahwin?bagaimanakah tarikh yg masih sedia ada/belum penuh?

  96. Qaseh fazila says:

    Assalamualaikum encik/puan..sy ingin bertanya sekiranya ingin booking melalui online msti kne download Borang kan….boleh kah sy tahu ape Link untuk download borang tersebut..??

  97. kamalia says:

    assalamualaikum…en, sy nak tny, msh ad kosong ke untuk hujung tahun ni?

  98. nursyazwani says:

    Assalamualaikum..sy nk tny kursus utk 2014 da dibka utk pndaftran ke blom, dlm bln januari.n lg 1 klau individu tu prnh berkhwin kna amik kursus lg skali or tak perlu? Terima kasih

  99. nursyazwani says:

    Ada 1 soalan lg, andai sijil yg diambil msa perkhwinan kali pertma hilang boleh dpt kan sijil baru x atau prlu kursus semula?

  100. nor nabilah says:

    Assalamualaikum, saya nak tanya masih ada lagi kursus pada 21, dan 22?

  101. anna says:

    Assalamualaikum, saya nak tanya cara berpakaian apabila menghadiri kursus ni untuk wanita tidak dibenarkan memakai selendang? Adakah betul? Hanya ingin meminta kepastian, takut nanti bila saya hadir saya tidak diberi masuk kerana memakai selendang. Terima kasih.

  102. Amirul C says:

    Saya nak tanya….kalau mintak pihak kursus adakan kursus ditempat yang kami sediakan boleh x? saya bercadang nak adakan kursus secara dalaman di tempat saya blajar, CIAST seksyen 19 yang mana pesertanya adalah plajar CIAST sndiri…

    Mohon dijelaskan prosedurnye di :muhammadaa2.adi@smjk.edu.my

  103. Shima says:

    Assalamualaikum.

    Saya nk tanya..sebelum buat pendaftaran kena buat ujian HIV dahulu ke?
    Atau selepas khusus?

  104. Anas says:

    Assalamualaikum,

    boleh saya tahu cara untuk mendaftar kursus perkahwinan.. terima kasih

  105. radzor says:

    Kursus kawin di wajibkan. Pastu ada date2 tertentu utk setiap bulan. Pastu penuh. Undang2 manusia. Cina india nak kawen cuma register je. X payah nak kursus2 bagai. Mungkin mereka lebih matang.

  106. Darina says:

    assalamualaikum,

    saya nak buat kursus kahwin bersame bakal pasangan saya,jadi disini saya ingin bertanye harga, masa dan tempat untuk kursus ini. Saya tinggal di Klang.

    Terima kasih

  107. nur izzati says:

    assalammualaikum…

    saya nak tanya kalau saya bukan orang selangor bolehkah saya mengikuti kursus sekali dengan pasangan saya di area selangor kerana pasangan saya adalah orang selangor dan lebih mudah untuk kami ambil kursus sekali…

  108. linda says:

    assalamualaikum..bleh sy dapat kn jadual khusus kahwin bagi tahun 2014 ??termasuk bulan ni ..

  109. Fatin says:

    assalammualaikum admin, saya nak tanya pada tahun 2014 masih buka lagikah kursus kahwin ni di selangor? atau sudah tukar di mana mana tempat? boleh buat lagi ke?

  110. sasha says:

    saya baru je mualaf, jd IC belom siap lagi, apakah boleh mengikuti kursus pernikahan?

  111. ramlah bte sahakm says:

    Asalamualaikum admin nak daftar utk kursus khawin madam mama?

  112. ramlah bte sahakm says:

    Asalamualaikum admin nak daftar utk kursus khawin macam mana?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>